Snart börjar ett nytt läsår..

Samtliga elever i alla tre årskurser startar tisdagen den 18 augusti:

 

Elever i årskurs 1:

Samling tisdag 18 augusti i Nifsarpsskolans hörsal kl 09:00.

Upprop och därefter tid med klassmentorer.

Klassmentorerna informerar om bland annat schema, skolråd, ordningsregler, material och utrustning, säkerhetsföreskrifter, studieplaner och  kommande APL-perioder.

Skollunch serveras som vanligt.

Kom ihåg att meddela om du har specialkost. Blankett finns tillgänglig via Nifsarpsskolans hemsida samt på Eksjö kommuns hemsida.

Första skoldagen avslutas kl 13:30

På onsdagen fortsätter introduktionen för åk 1.

Torsdag och fredag lektioner enligt schema

 

Elever i årskurs 2 och 3:

Samling tisdag 18 augusti kl 10:00 i angivna salar.

Uppstart och mentorstid.

Skollunch serveras som vanligt.

Resten av veckan lektioner enligt schema.

 

Viktigt för dig som börjar åk 1 hos oss:

Nytt för i år är att avtal gällande t ex busskort och lån av skoldator hanteras digitalt.

Via länken nedan når du Höglandsgymnasiets hemsida och den e-tjänst som elever som börjar hos oss och vårdnadshavare ska använda sig av.

Vi förutsätter att vårdnadshavare går igenom avtalen med sin ungdom på ett sådant sätt att han eller hon  förstår innebörden. Avtalen gäller under tiden som personen är elev vid någon av Höglandsgymnasiets skolor.

E-tjänst inför skolstart

Våra samarbetspartners