Skolan

På Nifsarpsskolan finns utbildningen för dig som vill jobba med fordonsteknik, transportteknik, anläggningsteknik eller skogsbruk. Vi bedriver gymnasieutbildning inom fordons- och transportprogrammet och bygg- och anläggningsprogrammet. Den treåriga utbildningen på skolan leder till yrken som personbilsmekaniker, lastbilsmekaniker, maskinmekaniker, bilplåtslagare, billackerare, lager- och terminalarbetare, lastbilsförare, bussförare, anläggningsmaskinförare eller skogsmaskinförare.

På Nifsarpsskolan arbetar vi med verklighetsbaserat lärande och därför jobbar vi ofta med riktiga uppdrag mot externa kunder. Det betyder att du inte bara får lära dig den teknik som yrket kräver, utan du får även med dig andra färdigheter såsom kundbemötande och ansvarstagande – något som våra branscher tycker är extra viktigt.

Vi tycker att det är självklart att alla på skolan trivs och är trygga. Som elev på Nifsarpsskolan har du stort inflytande på skolans verksamhet och utbildningens utformning. Det ska vara roligt att gå i skolan – kom gärna och se att vi lyckas!

Våra samarbetspartners